Serwis Biznesowo-Finansowy

Biznes Inwestycje Pożyczki i Kredyty Gospodarka Marketing

Dekoracje komunijne jako sezonowa gałąź gospodarki [Analizy Rynków]

Poszukując nowych możliwości sprzedaży na rynku internetowym zainteresował nas dość mało popularny produkt, rzadko oferowany przez sklepy wirtualne, a mianowicie dekoracje komunijne. Ta część rynku wirtualnego posiada pewne cechy charakterystyczne dla branży niszowej, aczkolwiek nie do końca. Otóż dekoracje komunijne są w miarę rzadko spotykane w sklepach internetowych, czy też serwisach pośredniczących w takiej sprzedaży.

Możliwe, że jedną z przyczyn jest tutaj dosyć niestabilny popyt, ponieważ dekoracje komunijne to w znacznym stopniu produkt sezonowy, a więc pojawia się na niego głównie sezonowe zapotrzebowanie. Dekoracje komunijne zakupywane są głównie w tedy gdy organizuje się komunie, a właściwie w miesiącach trochę poprzedzającym ten okres ? czyli mam namyśli tu o miesiące zaliczane do wiosennych.

Dlatego firmy nie powinny zbytnio wyspecjalizować się w sprzedaży takiego produktu i ograniczyć swój asortyment tylko do dekoracji komunijnych, gdyż tak jak powiedziałem, tak spora specjalizacja była by raczej błędną strategią. Trzeba jednak podkreślić fakt, iż mimo tylko sezonowego popytu, który występuje na dekoracje komunijne, produkt ów pojawia się w ofertach wielu sklepów internetowych, co oznacza, że da się na tym nie źle zarobić. Jednym z nielicznych przykładów sklepów internetowych oferujących przez cały rok dekoracje komunijne jest SweetDecor.pl.

Aczkolwiek ozdoby komunijne stanowią dla tych firm tylko uzupełnienie szerszej oferty, ale mimo wszystko wiele sklepów inwestuje w ich promocję. Funkcjonuje już na rynku sieciowym znaczna grupa sklepów, które sprzedają wyjątkowo oryginalne i nieprzeciętne dekoracje komunijne, które można kupić tylko w internecie. Tak więc, zgodnie z prawami ekonomii – wtedy gdy istnieje popyt pojawia się także podaż, a co z kolei prowadzi do konkurencji, co jest korzystne dla konsumentów. W tym przypadku nie jest ona, aż tak duża, co jest naturalne. Poza tym na rynku internetowym nie ma raczej produktu, którego sprzedaży odbywałaby się w warunkach braku konkurencji, chyba że sprzedawalibyśmy jakiś już skrajnie specyficzny i nietypowy towar/usługę, znacznie bardziej specyficzny niż dekoracje komunijne. W wieku portalach internetowych można przeczytać informacje, że polskiej części internetu jest coraz więcej sklepów, a wiec też wszelkie luki na rynku są szybko zapełniane, zgodnie z zasadami rządzącymi rynkiem.

Skomentuj »»

Zobacz również: