Serwis Biznesowo-Finansowy

Biznes Inwestycje Pożyczki i Kredyty Gospodarka Marketing

Herbata – towar nadal odkrywany

Szacuje się, że każdego roku miliony ludzi wypijają około 250 miliardów litrów herbaty. Obecnie Jest to najpopularniejszy napój na świecie. Konsumpcja tego napoju znacznie przewyższa spożycie oraz sprzedaż kawy. W rankingu gaszących pragnienie herbatą polscy konsumenci zajmują zaszczytne piąte miejsce. Zwyczaj picia herbaty zakorzeniony jest w tradycjach wielu narodów np. angielski „five o’clock”, rosyjskie przyjęcia przy samowarze, oraz rozbudowany i od wieków celebrowany zwyczaj picia i podawania herbaty w Japonii.

Pierwsza herbata, która trafiła na nasz kontynent była ciemna i sfermentowana – w takiej też zagustowano i taka stała się przedmiotem popytu. Do dziś czarna herbata stanowi ponad 3⁄4 światowego spożycia. Dzięki rosnącej ilości specjalistycznych sklepów z herbatą rośnie świadomość konsumentów w zakresie rodzajów herbat, jak i spożycie różnych jej odmian. Coraz popularniejsze stają się herbaty zielone, PU-ERH zwane czerwonymi oraz białe. Rośnie również udział sprzedaży herbaty w sklepach specjalistycznych, oraz herbaciarniach. W wielu miastach prężnie działają herbaciarnie, w których można wybierać w setkach gatunków i odmian herbat. Zakosztować można zarówno w Chińskich jak i Japońskich herbatach zielonych, a także wypić wspaniałe himalajskie herbaty czarne.

Skomentuj »»

Zobacz również: