Serwis Biznesowo-Finansowy

Biznes Inwestycje Pożyczki i Kredyty Gospodarka Marketing

Miedzynarodowy wizerunek w Public Relations

Wizerunek międzynarodowy jest zgoła odmienny pojęciem od wizerunku lokalnego. Organizacja prowadząca działalność na szeroką skale światową boryka się z wieloma barierami, na które nie napotyka organizacja działająca w ramach jednego kraju. Organizacja międzynarodowa musi przezwyciężyć opory bardzo zróżnicowanych społeczności odmiennych pod względem kulturowym, etnicznym, z różnymi tradycjami i preferowanymi gustami. Konieczny jest również wybór odpowiedni obszarów działalności, ponieważ w pewnych rejonach specyficzna organizacja nie będzie miała możliwości budowania pozytywnego wizerunku.

Międzynarodowy wizerunek organizacji jest jej obrazem w oczach opinii publicznej we wszystkich regionach świata, w których prosperuje organizacja. W przypadku firm handlowych szczególnie odnosi się to do odbiorców ich towarów i usług. Wpływ na wizerunek w znacznym stopniu wywiera jakość produktów, sposób ich prezentacji, stosunki firmy z sąsiadami (czyli regionami, w których działa i panującą tam władzą ). Na działalność firmy w skali międzynarodowej wpływa znacząco ideologia krajów w których firma prowadzi działalność.

Można powiedzieć, że to całokształt odczuć wrażeń przekonań, jakie międzynarodowe otoczenie ma o firmie, jej pozycji i ofercie. Wizerunek powstaje w otoczeniu międzynarodowym, jest obcym obrazem powstałym w wyniku działań planowanych jak i niekontrolowanych. Jest to obraz wśród ludzi, którzy się z nim spotykają, czyli klientów, dostawców, pracowników, urzędników, przedstawicieli władz religii, grup społecznych itp. Czyli prostymi słowami: To co ludzie na całym świecie myślą o organizacji. Choć wizerunek może być skrajnie rożny w poszczególnych krajach. Czyli wizerunek międzynarodowy jest poniekąd sumą poszczególnych wizerunków w poszczególnych regionach świata, w których firma prosperuje.

Skomentuj »»

Informacje: