Serwis Biznesowo-Finansowy

Biznes Inwestycje Pożyczki i Kredyty Gospodarka Marketing

System identyfikacji wizualnej

Całościowa Identyfikacja firmowa jest podstawowym narzędziem służącym budowie wizerunku organizacji za równo krajowej jak i międzynarodowej. Jest to ogół symboli i zachowań stosowanych w firmie w celu osiągnięcia klarownej identyfikacji rynkowej i wyeksponowania jej. Prawie wszystkie organizacje i przedsiębiorstwa posiadają swoje logo i barwy firmowe. System identyfikacji wizualnej to nic innego jak zestaw reguł oraz zaprojektowanych wzorów, które w sumie mają budować pozytywne wyobrażenie o organizacji, firmie czy produkcie oraz utrwalać pożądane opinie wśród pracowników, partnerów i klientów. Podstawą systemu identyfikacji wizualnej jest znak firmowy. Logo i jego ewentualne odmiany powinny być starannie opracowane w postaci wzorcowych grafik i opisów, umożliwiających dokładne odtworzenie w różnych technikach graficznych i różnych rozmiarach. Logo stanowi podstawę do projektowania pozostałych elementów systemu, takich jak barwy firmowe, typografia (czyli czcionki/kroje pisma), wzory innych elementów graficznych. Poza tym powyższe elementy stanowią podstawę do budowy pozostałych części systemu identyfikacji wizualnej na przykład: wizytówek, papieru firmowego, kopert, kart faksu, teczek, oznakowania firmowych pojazdów, budynków, ubrań firmowych, czy miejsc sprzedaży i obiektów wystawienniczych. Jednak stworzenie wzoru i logtypu to jedno, a utrwalenie go w świadomości opinii publicznej to drugie. Jest to niewątpliwie spore wyzwanie. Logo i barwy firmowe nie mogą naruszać w żaden sposób specyfiki kulturowej i religijnej w docelowym kraju. Wielu korporacjom udało się stworzyć takie symbole rozpoznawane na całym świecie. Jak na przykład Coca cola – jedna z najbardziej wartościowych marek; Mc Dondalds; Mercedes; Disney; Johny Walker i wiele innych, które są rozpoznawalne w większości krajów na świcie.

Skomentuj »»

Informacje:

    Zobacz też:

    1. Jak zadbać o spójny wizerunek Twojej firmy – identyfikacja wizualna. Podstawowym i nadrzędnym celem istnienia i tworzenia identyfikacji wizualnej firmy jest jej rozpoznawalność na rynku. Tworzymy szereg spójnych elementów graficznych,...
    2. Jak tanim sposobem zareklamować firmę? To prawda, że reklama jest dźwignią handlu. Tyle tylko, że często kosztuje ona krocie i nie wszystkie firmy nią stać....
    3. Organizacje międzynarodowe i wizerunek publiczny Duży wpływ na wizerunek publiczny wywierają liderzy opinii publicznej, organizacje społeczne, pogłoski. Szczególnie wpływ jest widoczny w krajach konserwatywnych. jak...
    4. Sponsoring Międzynarodowy Czym jest sponsoring chyba wszyscy wiedzą? W wielkim skrócie – istotą sponsoringu są skojarzenia, dzięki którym pozytywny obraz sponsorowanego przenosi...
    5. Miedzynarodowy wizerunek w Public Relations Wizerunek międzynarodowy jest zgoła odmienny pojęciem od wizerunku lokalnego. Organizacja prowadząca działalność na szeroką skale światową boryka się z wieloma...
    6. Konkursy Niejeden działający biznes może z pozoru dla obserwatorów wydawać się infantylny i niedochodowy. Jednak dokładniejsze przyjrzenie się mu przynosi zaskakujące...
    7. Firmowe imprezy integracyjne Każdy dobry pracodawca, każdy szanujący siebie i swoich pracowników szef, a także każdy nowoczesny prezes przedsiębiorstwa zdaje sobie sprawę z...