Serwis Biznesowo-Finansowy

Biznes Inwestycje Pożyczki i Kredyty Gospodarka Marketing

Walcząc o klienta

Aby otworzyć własny biznes nie potrzeba nam tylko i wyłącznie pieniędzy, ale i dobrego biznesplanu. Dzisiaj jednak wiele firm polskich, niczym sławny na cały kraj Elhand, może działać skutecznie na rynku krajowym jak i zagranicznym.

Tylko jak przejść od planów do czynów i co powinniśmy zrobić, by osiągnąć taki sukces jak wspomniana firma, działająca od 1980 roku i produkująca między innymi dławiki oraz transformatory? Sposobów na sukces jest kilka, jednak warto przypomnieć te, które szczególnie przydadzą się firmie początkującej.

znak

Otóż najważniejszy jest zamysł. Musimy wiedzieć, że dobry biznesplan to podstawa. Pieniądze nie rozwiążą wszystkich naszych problemów. Nad nowym biznesem powinniśmy dokładnie się zastanowić, przeanalizować rynek i zrobić odpowiedni wywiad. Musimy przecież wiedzieć, czy będziemy mieli potencjalnych klientów i czy będą oni chętni na to, co będziemy oferować.

Po drugie zainwestujmy w reklamę, pozycjonowanie strony i skuteczną akcję marketingową. Pamiętajmy, że wchodząc na rynek bez reklamy musimy oferować niskie ceny i bardzo wysoką jakość produktów. Inaczej pozostaną one niezauważone przez klientów. Z czasem jednak, kiedy nasza marka nabierać będzie wartości i zaufania cenę można stopniowo zwiększać nie zmieniając jednak jakości oferowanych produktów.

Po trzecie zainwestujmy w dobrą kadrę pracowników, którzy zajmować się będą doradzaniem. Doradztwo, to dziś nie tylko omawianie z potencjalnym klientem szeregu zagadnień, ale też delikatne, pozbawione natręctwa przekonywanie go do tego, by wybrał właśnie nasz produkt.

Pamiętajmy też o pomocy technicznej. To bardzo ważne. W razie problemów klient musi przecież mieć do kogo się zwrócić o pomoc. Dogodne warunki gwarancji będą naszym dodatkowym atutem.

Przestrzegając powyższych zasad możemy być pewni, że nasza firma szybko zaistnieje na rynku i zyska sobie przychylność wielu klientów. Wciąż przecież musimy pamiętać, że na sukces trzeba sobie zapracować, a klient ma zawsze rację.

Skomentuj »»

Zobacz również: