ADHD – czy w biznesie może pomóc?

Jak wiadomo, ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi lub po prostu „nadpobudliwość psychoruchowa„, jest zaburzeniem, które objawia się m.in. zaburzeniami koncentracji uwagi, impulsywnością, nadruchliwością. Na pierwszy rzut oka wydaje się więc, że osoba o takich cechach nie może mieć szans na sukces w świecie biznesu. Cóż to bowiem za biznesmen, który z racji swojego ADHD palnie głupstwo na spotkaniu z kontrahentem, bo już powiedział coś, zanim zdążył przemyśleć, czy też np. zapomni o ważnym terminie kontraktu? Tak może się zdarzyć, ale wcale nie musi.
Przyczyną ADHD jest układ genów. W związku z tym nie jest możliwe „wyleczenie się” z niego, jak np. z zapalenia oskrzeli. Niemniej jednak, jeśli w odpowiednim czasie zostanie wdrożona terapia, a przed tym przeprowadzona diagnoza – jest możliwe takie ograniczenie objawów, aby umożliwić osobie nadpobudliwej normalne funkcjonowanie. Wówczas mogą ujawnić się te cechy osób z ADHD, które w biznesie są podstawą do osiągnięcia sukcesu: nieprzeciętna kreatywność, łatwość podejmowania decyzji, umiejętność szybkiej reakcji na bodźce. Takie osoby sprawdzają się jak0 menedżerowie, dyrektorzy kreatywni, osoby z działów PR, promocji i marketingu.

Jak zatem doprowadzić do tego, żeby cierpiący na nadpobudliwość mogły z sukcesem rozpocząć życie zawodowe? Jak już wspominano, kluczem jest odpowiednia diagnoza i terapia. Podstawową metodą jest psychoterapia, a w szczególnie uciążliwych przypadkach wymagane jest włączenie farmakoterapii. Jednak jedynie ok. 20% zdiagnozowanych osób wymaga podania leków. Diagnoza powinna być przerprowadzona już w dzieciństwie, pomiędzy 6 a 8 rokiem życia. Bardzo ważne jest także wyedukowanie środowiska osoby z ADHD. Psychoedukacja powinna dotyczyć nauczycieli, rodziny, współpracowników. Bardzo ważne są szkolenia o ADHD, konferencje, publikacje, artykuły, wszytsko, co prowadzi do zrozumienia przyczyn i objawów choroby.

Wówczas właśnie osoba z ADHD może wykazać się swoimi talentami i okaże się, że nie jest balastem, a gwiazdą biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też:

Menu

Popularne

Nowe

Tagi

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności