Content to słowo odmieniane przez wszystkie przypadki przez twórców treści w Internecie. Sprawdź, czy wiesz, czym jest, oraz jakie są jego najważniejsze składowe!

Content – definicja
Content to, najprościej mówiąc, treść danej strony internetowej. Pokrewnym pojęciem jest content marketing, czyli publikowanie takiej zawartości, która przyczyni się do promowania marki czy oferowanych usług.
Więcej informacji o tworzeniu zawartości, a także o potencjalnych trudnościach znajdziesz tutaj.
Elementy dobrego contentu
Artykuły blogowe, oferta, opisy produktów… Z pewnością Twoja strona zawiera większość z tych elementów. W jaki sposób sprawić, żeby były atrakcyjne?
Artykuły blogowe
Zwróć uwagę na regularne umieszczanie tutaj wpisów. Niedbale napisany artykuł sprzed kilku lat raczej odstraszy odbiorców, niż zachęci ich do dalszego przeglądania strony. Stawiaj na merytoryczne treści, zapewniające potencjalnym klientom konkretne informacje dotyczące Twojej branży.
Oferta
W jasny sposób zakomunikuj odbiorcy, jakiego rodzaju usług może od Ciebie oczekiwać. Pamiętaj o właściwym doborze i rozmieszczeniu słów kluczowych.
Opisy produktów
Przekonaj klienta do zakupu produktu. Wczuj się w rolę potencjalnego kupującego i zastanów się, jakiego rodzaju cech oczekuje od danej rzeczy. Zadbaj o przejrzystość tekstu – unikaj choćby długich opisów specyfikacji technicznej produktu. Z łatwością zamienisz je przecież na listę wypunktowanych cech.
Nie tylko tekst
Wartościowa treść to klucz do serc odbiorców, ale pamiętaj, że strona internetowa to nie tylko tekst. Z tego względu warto zastanowić się nad wprowadzeniem elementów contentu interaktywnego:
- infografik
- czatów na żywo
- quizów
- formularzy
- konkursów
- … i wielu innych elementów
Tego rodzaju działanie zaciekawi odbiorcę, a także (w przypadku chociażby formularzy) umożliwi interakcję z Tobą. Zawartość stron tworzysz przecież dla ludzi, dlatego warto ich bliżej poznać.
Jak stworzyć dobry content?
Mnogość informacji w Internecie sprawia, że trudno się wyróżnić. Jak zatem dotrzeć do odbiorców w skuteczny sposób?
Przyciągnij tytułem
Musisz zainteresować czytającego. Nie wejdzie, jeśli go właściwie nie zaprosisz. Dobrze sprawdzają się tytuły zawierające liczby (np. 10 sposobów na zwiększenie zasięgów w Internecie) czy sugerujące rozwiązanie konkretnego problemu (Jak zwiększyć popularność swojej strony internetowej?)
Zachęć przejrzystością
Nikt nie lubi bałaganu, dlatego treści na Twojej stronie powinny być uporządkowane. Warto umieszczać także linki do innych podstron swojej witryny czy konkretnych artykułów. Pamiętaj też o odpowiedniej strukturze samego tekstu – tutaj doskonale sprawdzą się dobrze dobrane nagłówki, wypunktowania czy pogrubienie ważniejszych słów (szczególnie fraz kluczowych).
Zatrzymaj wartością
Tworzenie stron internetowych jest pewnego rodzaju sztuką, ale ładny wygląd to w tym przypadku zdecydowanie za mało. Liczy się zawartość – przejrzysta, merytoryczna i zachęcająca odbiorcę do konkretnych działań lub pomagająca rozwiązać problemy.
Pozostaw z dobrym wrażeniem
Jeśli zadbasz o wyżej wymienione elementy, a dodatkowo będziesz pamiętać o poprawności i atrakcyjności przekazu, istnieje duża szansa, że osoba jeszcze Cię odwiedzi. A przecież to jest Twój cel.
Wartość dobrego contentu
Zastanawiasz się może, po co się tak starać? Wszystkie Twoje działania przyniosą wymierne korzyści. Przyjrzyjmy się bliżej najważniejszym z nich.
Większy ruch na stronie
Wartościowe treści przyciągają odbiorców, a dobrze dobrane słowa kluczowe umożliwiają znalezienie się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce.
Wizerunek i rozpoznawalność
Merytoryczne wpisy dobrze świadczą o ich właścicielu. Pomysłowość w ich przekazie sprawi, że wyróżnisz się na tle innych.
Content – podsumowanie
Treść strony internetowej to jej wizytówka. Choć na początku odbiorca zwróci uwagę na sam wygląd witryny i elementy graficzne, szuka tu przecież konkretnych informacji. Nie zawiedź go – dostarcz mu tego, czego szuka w sposób przystępny i zrozumiały. Nie zapomnij też o contencie interaktywnym, który będzie dobrym uzupełnieniem tekstu i umożliwi interakcję.
- Jak uchronić się przed kryzysem? 10 rozwiązań z programu pomocowego BGK
- Suszarki hotelowe do włosów
Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Co to jest content i jakie elementy powinien zawierać?”
Dodaj komentarz
Zobacz też:
Ciekawy poradnik.
Przyszłość handlu od dawana kroczyła w kierunku ecommerce, a pandemia spotęgowała ten trend.
Hasło z początków seo, ale no nadal aktualne.
Początki jakie ja kojarzę, to były katalogi na potęgę i linkowanie frazami, a contnet to były słowa kluczowe w meta keywords 😉
Dziękuję za ten artykuł, fajnie nakreślone podstawy contentu. W działaniach SEO dobrze jest być na bieżąco 😀 Ja np. szukając ostatnio jakiś nowych nowinek o pozycjonowaniu trafiłam e-booka na na marcinskiba.pl, w super sposób opisane jak zwiększać widoczność strony. Pomyślałam, że podrzucę tu link. Może się komuś przyda 🙂 😉