Content marketing, czy też marketing treści, to rodzaj działań na stronie firmy, które mają na celu wpłynąć na jej lepszą widoczność w sieci oraz na większą liczbę osób ją odwiedzających. Pośrednio mają się zatem przyczynić do większego zysku firmy. Jednak marketing treści nie jest pojęciem łatwym do zdefiniowania, a tym bardziej odpowiedniego wykonania.
Content marketing w praktyce
Marketingiem treści nazywamy wszystkie działania z zakresu SEO, które pozwalają na zbudowanie zaplecza tekstowego strony. W dużym uproszczeniu jest to treść umieszczana na stronie, która ma na celu lepsze przygotowanie strony do jej publikacji w sieci. Co znaczy lepsze? Przede wszystkim na wyższym miejscu w wyszukiwarce oraz innych algorytmach podsuwających klientom strony do wyświetlenia. Jak mają się do tego przyczynić?
Zasada działania marketingu treści
Zasadniczo content marketing organizowany przez firmę z doświadczeniem, wiedzą i wyczuciem nie ogranicza się do prostych treści pod słowa kluczowe. Teksty, których nikt nie czyta już dawno przestały być modne i cokolwiek wnoszące. Ludzie szukają porad w internecie, dlatego większość tekstów, które są przygotowywane przez specjalistów z content marketingu, jest tworzonych pod klientów docelowych. Mają zawierać ciekawe informacje i być napisane lekko, łatwo i przyjemnie. A przy okazji zawierać takie słowa kluczowe, które będą stronę pozycjonowały.
Kiedy warto sięgnąć po content marketing
Z marketingu treści warto skorzystać zawsze. To skuteczna metoda, by zainteresować swoich klientów, pokazać im kawałek swojego świata i wskazać siebie jako eksperta w dziedzinie, co do której poszukiwania prowadzą. Dużo chętniej bowiem zaufają oni firmie sprzedającej narty i piszącej o tych nartach na różne sposoby niż tylko tej, która te narty sucho opisuje przy sprzedaży. Działa to podobnie do sprzedawcy w stolarni, który opowiada o kanapach czy meblach i ich funkcjach, bo sam je stworzył oraz do konsultanta w sklepie meblowym, który nie wie, jak rozkłada się ten tapczan, bo jeszcze się nie nauczył. Z oferty którego sklepu skorzystacie?
Podobne tematyki:
- Content Marketing jako dialog z klientami i działanie, którego fundamentem jest zrozumienie potrzeb odbiorców. Czym jest Content Marketing? Jakie ma cele i znaczenie?
- Rozwiązania magazynowe – sposób na wąskie gardło w przedsiębiorstwie produkcyjnym
- Terminale płatnicze zyskują popularność. Polacy wybierają płatności bezgotówkowe!
Komentarze i opinie na forum do poradnika: “W jaki sposób działania z zakresu content marketingu wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce?”
Dodaj komentarz
Zobacz też:
Duże znczenie ma też gdzie te treści się znajdują.
Teraz reklama internetowa to podstawa, powinna bazować według mnie na 3 filarach – dobre seo z wyczuciem + Adwords / Merchant + Facebook / Instagram – ten ostatni to w zależności już od produktu, bo nie każdy się nadaje. Dla jednego rodzaju produktów lepsze efekty uzyskamy reklamą na FB i Insta, szczególnie w przypadku tych ładnych i ciekawych produktów, które wywołują efekt wow, a dla drugiego rodzaju produktów reklama wizualna będzie przynosić kiepskie efekty, za to znacznie lepiej sprawdzi się wyszukiwarka.
FB stracił na skuteczności i bardzo przyciął zasięgi fanpage’u, ale płatna reklama też już nie przynosi takich efektów jak kiedyś. Ludzie ich za dużo widzą przeglądając FB.
Facebook jest dobry do kreowania popytu – pokazujemy coś fajnego i użytkownicy pod wpływem reklamy chcą to mieć. Z kolei Goolge jest dobre do odpowiadania na już istniejący popyt – ktoś szuka danego produktu, a reklama mu to podaje pod nos.
Też fajnie o SEO pisze Marcin Skiba w swoim darmowym ebooku. Podrzucam, może się przydać 🙂 🙂 marcinskiba.pl/o/pobierz-ebook/poznaj-6-ukrytych-korzysci-seo-zwieksz-widocznosc/ ,