Już 4000 lat p.n.e. starożytni Egipcjanie opracowali hieroglify, system pisania, w którym symbole, takie jak haczyki i koła reprezentowały idee, słowa i dźwięki. Obrazy te zostały wykorzystane do komunikacji w społeczeństwie, tak jak logo dla firmy reprezentuje konkretną markę.
Dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy?
Jeśli chcesz, mieć świetne, łatwe do zapamiętania logo, skorzystaj z pomocy profesjonalnej firmy. Jednym z głównych atutów jest krótki czas realizacji. Ponadto agencja zatrudnia doświadczoną, wysoko wykwalifikowaną, kreatywną kadrę. Może pochwalić się szerokim gronem zadowolonych klientów.
Zalety dobrze zaprojektowanego logo
Dobre logo ułatwia budowanie tożsamości marki. Pamiętaj, że logo dla firmy nie jest Twoją marką. Są to dwie osobne rzeczy, ale logo odgrywa ogromnie ważną rolę w tworzeniu tożsamości. Często staje się ikonicznym obrazem marki. To aspekt firmy, który klienci mogą najłatwiej zidentyfikować. Jeśli masz odpowiednią nazwę i profesjonalny projekt logo, możesz przejść do projektowania materiałów reklamowych i działań marketingowych w Internecie.
W biznesie czas to pieniądz. Zobacz, dlaczego warto zadbać o profesjonalne logo, już na samym początku działalności. Świetny projekt logo wywiera świetne pierwsze wrażenie. Czasami dobrze zaprojektowane logo i ciekawa nazwa firmy wystarczą, by przyciągnąć potencjalnego klienta. Kolor, czcionka, rozmiar i styl mówią wiele o Twojej firmie. Dlatego upewnij się, że logo dobrze odzwierciedla charakter działalności.
Tożsamość marki
Tożsamość marki to w zasadzie to, jak firma chce być postrzegana przez klientów. To spójny przekaz, który przekazywany jest za pośrednictwem nazwy marki, logo, stylu i elementów wizualnych. Projektowanie tożsamości marki składa się z pięciu etapów:
- Badania, analizy i porównanie ofert konkurencji.
- Strategiczny rozwój marki.
- Ukierunkowany projekt marki.
- Konsekwentna komunikacja we wszystkich źródłach przekazu.
- Informacje zwrotne, raport wydajności i wprowadzenie pozytywnych zmian.
Kilka sposobów na projekt logo
Gareth Hardy wyróżnia sześć niezależnych typów logo:
- znak graficzny
- znak symboliczny
- znak abstrakcyjny,
- logotyp
- monogram
- glif
Najlepiej, by projekt logo był prosty i nie zawierał zbyt wielu kolorów. Wbrew pozorom zaprojektowanie minimalistycznego loga jest trudne i zabiera dużo czasu. Dlatego warto zlecić takie zadanie profesjonalistom. Idealne logo dla firmy jest proste, rozpoznawalne i ponadczasowe.
Projektując logo, nie używaj więcej niż trzech kolorów i dwóch krojów czcionki. Bądź kreatywny, nie plagiatuj innych marek. Pamiętaj, że praktyczność jest zawsze ważniejsza niż oryginalność. Wtedy Twoje logo łatwiej zapadnie w pamięć potencjalnym i obecnym klientom.
Kilka sposobów na projekt ulotki
Projekt ulotki powinien wzbudzać zainteresowanie odbiorców. Wcale nie musi przekazywać wszystkich informacji na temat oferty. Skup się tylko na tych najważniejszych. Skuteczny projekt ulotki jest oryginalny, hasłowy i konkretny. Kieruj się zasadą, im mniej, tym lepiej. Powinien być czytelny i przejrzysty. Długie fragmenty tekstu podziel na kilka podpunktów. Nie przesadzaj z kolorami, czcionkami. Unikaj też wykrzykników i wersalików. Niedopuszczalne są błędy stylistyczne, ortograficzne i literówki. W przeciwnym razie projekt ulotki będzie wyglądał mało profesjonalnie. W ulotce powinieneś umieścić godziny otwarcia, aktualną promocję i dane kontaktowe. Stosuj język korzyści i wzywaj odbiorców do działania.
- Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto się na nie zdecydować?
- Specjalne zadania wymagają specjalnych ubiorów
Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Fajne logo, tożsamość marki”
Dodaj komentarz
Zobacz też:
Hej, szukam naklejek na laptop z logo takim jak Apple tylko, że ugryziona gruszka zamiast jabłka. Widziałem to gdzieś w TV. Orientuje się ktoś, gdzie takie można kupić.
Kup sobie papier etykietowy i sam sobie wydrukuj.
Projektując logo warto użyć prostych znaków. Szczególnie jak ktoś zamierza prowadzić działalność również w Internecie. Tak będzie się dało zrobić favicon z logo, a one mają 16×16 px.
Dobre i łatwe do zapamiętania logo to podstawa funkcjonowania w biznesie 😉 chociaż moim zdaniem nie wystarczy tylko go zaprojektować – trzeba jeszcze zrobić aby było rozpoznawalne 😉 U mnie świetnie sprawdzają się gadżety reklamowe. Klienci uwielbiają kubki,breloczki czy długopisy.