Świadczenie kompleksowych usług gastronomicznych powoli staje się atrakcyjnym sposobem na biznes. Dziś już bez problemu w każdym niemal mieście znajdziemy mniejszą lub większą restaurację, która w niczym nie przypomina baru mlecznego ze znanego wszystkim „Misia”. Obecnie restauratorzy i właściciele barów wręcz biją się o klienta i atakują nas ze wszystkich niemal stron swoją ofertą.
Wystarczy wybrać się na spacer po mieście, by naszym oczom ukazały się kuszące oferty z frytkami, hamburgerami, pizzą czy kebabem w roli głównej. O ile jednak jedzenie typu fast-food nie jest zdrowe i ocieka wręcz tłuszczem, o czym wiedzą wszyscy, to cieszy fakt, iż w naszym kraju coraz popularniejsze stają się restauracje podające bardziej wyszukane i wykwintne dania. I tak przez ostatnie lata obserwujemy coraz większe zainteresowanie tematem sushi. Co więcej restauracje oferujące ten japoński przysmak stawiają nie tylko na obsługę stacjonarną klientów, ale także na catering.
Klienci biznesowi, którzy zlecają obsługę spotkań firmowych i imprez integracyjnych coraz częściej wybierają więc catering sushi. Ta japońska potrawa składająca się z ryżu zaprawionego octem ryżowym i wielu dodatków podbija podniebienia Polaków. Pokładając swe nadzieje w doświadczonej firmie cateringowej możemy spodziewać się świeżych potraw, niczym te przygotowywane w restauracji wg sztuki, po dokonaniu zamówienia. Warto więc przypomnieć, że sushi powinno spożywać się palcami, lecz w naszym kraju przyzwyczailiśmy się już do posługiwania się pałeczkami. Nieodłącznym elementem zestawu jest także sos sojowy, zielony japoński chrzan wasabi oraz marynowany imbir.
W naszym kraju szczególnie popularne stały się takie rodzaje sushi jak nigiri-zushi (formowane w dłoni), maki-zushi (ryż i ryby ułożone na płacie wodorostu nori i następnie zwinięte), sashimi (kawałki surowej ryby bez ryżu), chirashi-zushi (miseczka z ryżem i ułożonym na nim sashimi).
Coraz więcej firm cateringowych w komponowanych przez siebie potrawach wyraża też niezwykły szacunek do japońskiej tradycji połączony często z otwartością na nowe smaki, co zapewnia im jeszcze większą ilość klientów, również tych biznesowych.
- Basen w ogrodzie – nowy sposób na inwestycję
- Jak zadbać o spójny wizerunek Twojej firmy – identyfikacja wizualna.
Zobacz też: