Wielu osobom, które słyszą tak zestawione wyrażenie, jak – hipnoza w negocjacjach, hipnoza w biznesie, hipnoza w sprzedaży – maluje się na twarzy dziwny wyraz połączenia uczuć zaskoczenia, niedowierzania, czasem zdziwienia z odrobiną zachwytu. Dzieje się tak dlatego, że większość ludzi nie wie czym jest hipnoza i nie ma pojęcia, w jak wielu dziedzinach może być wykorzystywana, a właściwie w jak wielu jest stosowana.
Gdyby wszyscy z nas zdawali sobie sprawę z tego, jak często poddawani są wprowadzaniu w stan transu, hipnoza stałaby się dla nich priorytetową wiedzą, którą natychmiast chcieliby posiąść i czuliby się wręcz w obowiązku, by znać jej tajniki, jeśli tak często jej podlegają.
Ponieważ tak naprawdę hipnoza i NLP opiera się na niczym innym, jak doskonałej znajomości mechanizmów pracy ludzkiego mózgu, tego w jaki sposób za pomocą zewnętrznych bodźców docieramy do wewnętrznego świata drugiej osoby i w jaki sposób, dzięki drobnym i subtelnym zabiegom wywierania wpływu, werbalnym i niewerbalnym, możemy dokonywać w tym wewnętrznym świecie, wewnętrznej rzeczywistości innego człowieka, zmian.
I pewnie czytając te słowa mogłeś już się zastanowić, jak wielkie to daje możliwości, jeśli zna się tę sztukę. Jak wiele zmian można dokonać w wielu dziedzinach życia, gdy zna się te drobne subtelności. Drobne, ale działające niezwykle skutecznie, gdyż tak właśnie działa hipnoza.
Bo co byś powiedział, gdybyś za pomocą kilku drobnych zabiegów, czasem jakiegoś gestu, tonu głosu albo jakiegoś słowa, potrafił na przykład nakłonić własne dziecko, by zrobiło to, o co prosisz, swojego szefa, zwierzchnika, do tego, by dał się przekonać do Twojego pomysłu, klienta, z którym prowadzisz negocjacje na temat warunków kontraktu lub jakieś ustalenia dotyczące współpracy, by otworzył się na Twoje propozycje i był z tego zadowolony? I domyślam się, że teraz, czytając te słowa, masz jeszcze wyraz lekkiego niedowierzania na twarzy i myślisz sobie pewnie – Nie, to nie może być aż tak proste! I nie jest możliwe, by hipnoza była tak skuteczna!
Otóż, proste? Niekoniecznie. Możliwe i skuteczne? Ależ tak! Wymaga oczywiście nauki i praktykowania, ale mechanizmy działania są bardzo proste i możliwe do osiągnięcia dla każdego, bez wyjątku.
- Aktywa zagranicznych funduszy spadły o 11,5 proc. w styczniu do 2,61 mld zł
- Skuteczne pozycjonowanie czyli jak dobrze wypromować biznes
Zobacz też: