Jak powstaje logo i do czego służy

Wszystko zaczęło się od mistyki. A potem przyszedł czas Coca Coli czy Adidasa. Dzisiaj projekt logo, projekt ulotki czy logo dla firmy to wymóg rynku i wręcz codzienność.
twarz kobiety i piktogramy
A kto wymyślił najgenialniejsze logo świata?

Zaczęło się od znaków mistycznych…

Znaków (podobnie jak miłości) nie wymyślili ludzie współcześni. Już w czasach prehistorycznych ludzie mieli w zwyczaju umieszczanie specjalnych znaków na rożnych przedmiotach. Robili to nie tyle w celach estetycznych co mistycznych.

Owe mistyczne znaki służyły do komunikacji ze światem paranormalnym. Musiały mieć cechy zarówno sacrum jak i profanum. Później wyodrębniły się znaki typowo firmowe. Wskazujące na właściciela, czyli osobę, która wyprodukowała ten znak. Wraz z rozwojem gospodarki i wzrostem popytu na różne produkty ludzie coraz powszechniej zaczęli oznaczać towary.

Najgenialniejsze logo świata

Dzisiaj światem rządzą takie marki jak NIKE, Adidas, Dior czy Coca Cola. Sukces tych marek w dużej mierze wynika z projektu logo. Niejeden marketingowiec czy też brandingowiec uważa logo dla firmy Coca Cola za dzieło genialne. Co ciekawe, za stworzenie owego loga właściciel firmy sprzedającej pyszne napoje nie zapłacił ani centa, bo wymyślił je jego księgowy. Czerwono biała Coca Cola, nawiązująca do stroju Świętego Mikołaja najlepiej sprzedaje się podobno w okresie przed-bożonarodzeniowym.

Czy firmy, produkty lub instytucje rzeczywiście potrzebują logo?

praca grafika na laptopie

Można by się zastanowić, czy logo firmom rzeczywiście jest potrzebne. Czy jest to tylko znak, który wypada mieć, bo inni mają. Czy nie jest to tylko moda? Być może przerost formy nad treścią? Psychologowie marketingu czy też antropolodzy analizujący reklamy i wizerunki firm dostrzegają potrzebę klientów do identyfikacji się z taką czy inną marką. Obserwując zainteresowanie klientów Fan Page’ami na Facebooku można zauważyć, że dla współczesnych klientów marka to nie tylko miejsce, gdzie kupuje się te czy inne produkty. Klienci utożsamiają się z daną marką. Na przykład jeśli dana marka sprzedaje napój, to klienci chcą mieć koszulki czy kubeczki z firmowymi napisami. Stąd wiadomo, że dla klienta ważne jest ujednolicenie. Bo współczesny człowiek czuje się niezbyt bezpiecznie w świecie, w którym panuje chaos i nagromadzenie różnych produktów. Pragnie poczuć się bezpiecznie, mieć coś swojego.

Dlatego ważne jest logo dla firmy. Aby klient mógł się z nim identyfikować. Aby mógł identyfikować z tym logiem swoją markę. Aby czuł, że to, co lubi, jest spójne. Że żyje w uporządkowanym świecie. Związana jest z tym też inna funkcja loga – ma ono odróżnić jedną markę od zalewu innych. Pomóc w identyfikacji. Niejeden projekt wizytówki czy ulotki ma wyróżniać markę na tle innych. To nie jest tak, że ludzie chodzą z tymi ulotkami i wciskają je innym ludziom tak bez powodu, dla samej zasady.

Profesjonalna firma – proste i skuteczne logo, szybka realizacja

Jeśli zatem zależy Wam na dobrych relacjach z klientami, powinniście poszukać profesjonalnej firmy produkującej profesjonalne logo. Zaletą takiej firmy jest oferta prostych, łatwych do zapamiętania ale użytecznych reklam oraz dopasowanie do potrzeb klienta (np. gotowość do poprawy projektu logo czy projektu ulotki). Zaletą profesjonalnej firmy jest również szybka realizacja, ale też doświadczona kadra i zadowoleni klienci.



Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Jak powstaje logo i do czego służy”

4 Komentarzy i opinii na forum
  • Arek

    Logo jest ważne, a jak patrzę na niektóre firmy jak ich logo wygląda to ręce opadają.

  • Pati

    Musi być proste i przejrzyste.

  • Marcin N.

    Czym się różni logo i logotyp?

  • GG

    Logotyp to chyba grafika + tekst z nazwą firmy, a logo to sama grafika. Tak mi się kojarzy, ale nie mam pewności

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz też:

Menu

Popularne

Tagi

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności