Jaki magazyn będzie najlepszy dla hurtowni motoryzacyjnej?

Znaczący rozwój ekonomiczno-techniczny nie pozostał bez wpływu na branżę motoryzacyjną. Liczba samochodów jest ogromna, dlatego zapotrzebowanie na części zamienne ciągle rośnie, a te z kolei muszą być gdzieś przechowywane.
hala magazynowa
Rodzi się więc pytanie: jaki powinien być nowoczesny magazyn?

Znaczący rozwój ekonomiczno-techniczny nie pozostał bez wpływu na branżę motoryzacyjną. Liczba samochodów jest ogromna, dlatego zapotrzebowanie na części zamienne ciągle rośnie, a te z kolei muszą być gdzieś przechowywane. Rodzi się więc pytanie: jaki powinien być nowoczesny magazyn dla hurtowni motoryzacyjnej?

Hurtownia motoryzacyjna, czyli magazyn wielu warsztatów

O ile kiedyś każdy warsztat potrzebował własnego magazynu o dużej powierzchni, o tyle obecnie magazyny warsztatowe są zwykle niedużymi, wydzielonymi pomieszczeniami. Funkcje magazynowe przejęły hurtownie motoryzacyjne.

Hala magazynowa dla hurtowni motoryzacyjnej musi mieć olbrzymią powierzchnię. Magazyny do wynajęcia na Śląsku posiadają takie możliwości: https://www.katmagazyn.pl/ Wynika to z konieczności pomieszczenia mnóstwa elementów i podzespołów. Ponadto każda z części jest dostępna w wersjach od kilkuset producentów. To wszystko składa się na konieczność posiadania budynków o naprawę dużych rozmiarach.

Technologia niezbędna w zarządzaniu magazynem

Znaczącym ułatwieniem dla olbrzymich hal magazynowych stał się postęp technologiczny. Bez niego zarządzanie tyloma produktami rozsianymi na tak dużej powierzchni byłoby niezwykle trudne.

Specjalnie stworzone systemy informatyczne umożliwiają szybką lokalizację konkretnego produktu na terenie magazynu. Ponadto można w nich sprawdzić stan magazynowy. System dodatkowo automatycznie kontroluje zapasy i sygnalizuje, kiedy pojawia się konieczność uzupełnienia zasobów magazynowych.

Technologia znacząco ułatwiła również transport wewnątrz magazynu. Taśmociągi, wózki transportowe, specjalne regały, windy i wiele innych urządzeń przyspiesza działania pracowników i sprawia, że ich praca jest łatwiejsza, a przy tym bardziej wydajna.

Odpowiedni podział magazynu kluczem do sukcesu

Nowoczesny magazyn powinien być podzielony na trzy segmenty, aby usprawnić pracę ludzi oraz transport towarów. Wyróżnia się: dział dostaw i przyjmowania zamówionych części, dział magazynowy, dział przygotowywania zamówionych części do wysyłki.

W dziale dostaw odbiera się zamówiony towar, rozpakowuje się opakowania zbiorcze, a czasem także kontroluje jakość części. Wtedy też poszczególnym elementom nadaje się odpowiednie kody, które wprowadza się do systemu. Architektura tego działu musi umożliwiać sprawny transport, dlatego budynki często są wyposażone w specjalne rampy oraz podjazdy.

Dział magazynowy to najważniejsza część hali. To w nim przechowuje się cały asortyment. Dla ułatwienia zwykle dzieli się go na pododdziały według kryterium wielkości i sposobu przechowywania produktów.

Na końcu łańcucha znajduje się dział przygotowywania zamówionych części do wysyłki. To tam kompletuje się i pakuje zamówienia.

Duża hala magazynowa to duża inwestycja

Hala magazynowa dla hurtowni motoryzacyjnej to spory wydatek. Jeśli firma chcąca otworzyć hurtownię nie może sobie pozwolić na budowę magazyny lub po prostu woli przeznaczyć pieniądze na co innego, powinna rozważyć wynajęcie. To korzystne nie tylko ze względów finansowych (zobacz porównanie kosztów wynajmu i budowy magazynów), ale też logistycznych, gdyż umożliwia posiadanie magazynów w kilku różnych miejscach i daje możliwość rezygnacji z danej lokalizacji, kiedy zajdzie taka potrzeba.

W dzisiejszych czasach, kiedy wszystko dynamicznie się zmienia, branża motoryzacyjna podąża z duchem czasu. Nowoczesny magazyn to już podstawa działalności każdej hurtowni motoryzacyjnej.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz też:

Menu

Popularne

Tagi

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności