Mało kto o tym wie, ale każdy kod kreskowy, występujący w praktycznym użyciu, w handlu i ogólnodostępnych, powszechnie używanych miejscach, powinien być zarejestrowany w odpowiedzialnych za to instytucjach.
Dlatego nowi producenci lub firmy chcące używać pasków kodowych często zadania zwane rejestracja kodów, zlecają zewnętrznym podwykonawcom, specjalizującym się w tym. Mając doświadczenie w meandrach administracyjnych bez problemu, w imieniu klienta wykonują takie usługi. Idąc tym tokiem rozumowania, można również zlecać im wykonanie samych kodów, czyli druk etykietek na foliach lub papierze samoprzylepnym. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, już dawno dowiedziono, że outsourcing daje wymierne korzyści finansowe, czyli stosowany rozsądnie, pozwala na kompresję kosztów. Po co bowiem zatrudniać pracownika aby kody kreskowe wykonane przez niego były suma summarum droższe, niż od zewnętrznego wykonawcy. Obowiązuje tu rachunek ciągniony, płace, podatki ZUS, stanowisko pracy i zakup urządzeń do druku etykiet z paskami kreskowymi. Na opakowaniach wielkoseryjnej produkcji znaczki z kreseczkami nanosi się w poligraficzny sposób – vide opakowania kawy lub herbaty. Niniejsze wywody mają na celu zachęcić przedsiębiorców do przeanalizowania ewntualnych kosztów własnych, gdy produkcja jest małoseryjna