Lęk paniczny – jak sobie z nim radzić?

Lęk paniczny jest jednym z najsilniejszych rodzajów zaburzeń lękowych. Polega on na powracających cyklicznie napadach paniki. Jak każde zaburzenie lękowe, panika związana jest zarówno ze sferą psychiczną, jak i fizyczną. Powracającym napadom paniki towarzyszą różnego rodzaju zaburzenia i dolegliwości fizyczne takie jak: ból, nudności, napięcie mięśni, wymioty, potnienie czy mrowienie kończyn. Napady paniki mogą trwać od kilkunastu minut do kilku godzin. Pojawiają się zwykle niespodziewanie, choć w niektórych przypadkach ich bezpośrednią przyczyną może stać się eskalacja niektórych bodźców w umyśle osoby cierpiącej na tego typu zaburzenia. Z lękiem panicznym bardzo trudno jest poradzić sobie w pojedynkę, konieczna jest co najmniej psychoterapia. Niejeden psycholog stwierdzi, że bez fachowego wsparcia kryzysowego, jest to niemożliwe. Odpowiednio ukierunkowana psychoterapia, niekiedy połączona z elementami socjoterapii, czy terapii grupowej powinna przynieść oczekiwane efekty. Niestety bez silnego zaangażowania ze strony samej osoby poszkodowanej, nawet psychoterapia da znikome efekty. Ostatnią szansą w leczeniu panicznego lęku jest farmakoterapia, która działa jednak na krótką metę i znacznie obciąża organizm. W dużych miastach, takich jak Warszawa, można spotkać się z leczeniem tych zaburzeń metodami naturalnymi. W przypadku, kiedy nic innego nie przyniosło rezultatów, warto zastanowić się nad tego rodzaju terapią.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz też:

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności