Meble dla sklepu odzieżowego – jaki jest ich wpływ na sprzedaż?

Wbrew powszechnie panującej opinii – wysoka sprzedaż nie zależy wyłącznie od dobrej jakości asortymentu i konkurencyjnych cen. Choć niezaprzeczalnie są to kluczowe czynniki, tak równie istotnym zabiegiem jest prawidłowe wyposażenie sklepu.

Aranżacja sklepu odzieżowego nie jest prostym zadaniem. Aby stworzyć przestrzeń atrakcyjną dla klienta potrzebna jest wiedza zarówno z dziedziny marketingu, jak i psychologii. Istnieje szereg zasad, których należy przestrzegać, urządzając lokal handlowy. Kluczowe będzie wyposażenie sklepu w meble umożliwiające atrakcyjną ekspozycję, a także rozłożenie ich tak, aby klient mógł swobodnie poruszać się wewnątrz lokalu.

Aranżacja przestrzeni powinna ułatwiać i uprzyjemniać zakupy, wywołując w kliencie pozytywne emocje, które w przyszłości przełożą się na chęć odwiedzenia sklepu ponownie.

Rozmieszczenie mebli w sklepie, czyli przede wszystkim wygoda!

Istnieje kilka zwiększających sprzedaż technik, jakie warto zastosować jeszcze na etapie rozmieszczania mebli w sklepie. Przede wszystkim trzeba pamiętać o zachowaniu odpowiedniej szerokości między poszczególnymi alejkami oraz meblami. Ułatwi to poruszanie się wewnątrz sklepu, co jest szczególnie istotne w okresie wyprzedaży, kiedy w lokalu z reguły pojawia się więcej klientów, oraz w sytuacji, kiedy nasz lokal jest odwiedzany przez matki z wózkami.

Istotne jest również zapewnienie wystarczającej przestrzeni do poruszania się osobom niepełnosprawnym. Pamiętajmy, że wygoda robienia zakupów wpływa na to, czy dany klient będzie chciał odwiedzić nas ponownie.

Poprawna ekspozycja, czyli jaka?

Meble do sklepu odzieżowego powinny zapewniać doskonałą ekspozycję. Klient musi mieć możliwość zapoznania się z konkretnymi towarami przez samo tylko spojrzenie na nie (poukładane na półkach spodnie czy swetry, o ile nie są zaprezentowane na manekinie, zazwyczaj nie prezentują się atrakcyjnie i zachęcająco). Z tego względu warto zainwestować w wolnostojące lub też przyścienne regały z wieszakami, na których widać każdy przedmiot w całości. Pamiętajmy również o tym, że największe zainteresowanie budzi asortyment znajdujący się na poziomie wzroku klienta. Wyposażenie butiku nie powinno zatem składać się z mebli zbyt wysokich lub zbyt niskich, do których trzeba byłoby się niewygodnie schylać.

Dlaczego warto wykorzystać teren wokół lady?

Wyposażenie sklepu w meble wspierające sprzedaż jest zadaniem złożonym. Zakup ergonomicznych regałów to nie wszystko. Równie istotne jest odpowiednie zaaranżowanie przestrzeni wokół kas. Lada sklepowa to obiekt, przy którym klienci podejmują najwięcej impulsywnych decyzji zakupowych.

Z tego względu kluczowa będzie tu ekspozycja drobnego towaru, po jaki osoby finalizujące swoje zakupy sięgają najczęściej. Pamiętajmy również o tym, aby lada była dobrze oznaczona i preferowalnie widoczna z każdego miejsca w sklepie – taki zabieg ułatwia klientowi intuicyjne poruszanie się wewnątrz lokalu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też:

Menu

Popularne

Nowe

Tagi

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności