Czy merchandising to jedynie sposób na poprawę wyglądu sklepu? Nie tylko! Usługi świadczone przez merchandiserów wpływają korzystnie na realizację planów sprzedażowych oraz ogólny wizerunek przedsiębiorstwa.
Merchandising od jakiegoś czasu staje się coraz bardziej popularny nie tylko w sklepach o większej powierzchni, ale również w mniejszych punktach. Wiele osób postrzega go jako pracę tymczasową, dla osób o niskich kwalifikacjach, studentów bądź osób, które pragną zarobić trochę dodatkowych pieniędzy. Od czasów, kiedy merchandiser był pogardliwie nazywany wykładaczem towaru minęło już trochę czasu, a zawód ten zaczął trafiać do czołówki zawodów, na które zapotrzebowanie stopniowo wzrasta. Od kandydatów wymaga się nie tylko siły fizycznej, ale również zdolności analitycznego myślenia, wyciągania wniosków oraz odporności na stres. Merchandiser to jeden z zawodów, bez których nie można wyobrazić sobie funkcjonowania współczesnej gospodarki.
Czym jest merchandising?
Merchandising to dbanie o wizerunek obiektów handlowych przy uwzględnieniu czynników zewnętrznych, takich jak oczekiwania klienta, zapotrzebowanie sezonowe, efektywność procesów wewnętrznych. Profesjonalny merchandising opiera się głównie na analizie raportów jakościowych oraz monitorowaniu jakości procesu, co przyczynia się do wzrostu sprzedaży określonych produktów oraz ciągłej poprawy wizerunku sklepu. Dzięki sumiennemu stosowaniu promocji centralnych oraz egzekucję działań z tym związanych, zainteresowanie klientów utrzymuje tendencję wzrostową.
Jak znaleźć najlepszych merchandiserów?
Oczywistym kierunkiem jest przeprowadzenie rekrutacji na takie stanowiska, jednak dużo bardziej efektywnym sposobem jest zwrócenie się do agencji merchandisingowych, które pośredniczą w zatrudnianiu profesjonalistów. Dzięki doświadczeniu w tej pracy mogą dokonać selekcji kandydatów oraz przeszkolić ich z profesjonalnej obsługi hal sprzedażowych, tak, by jakość oraz ilość wykonywanej pracy przynosiła jak najlepsze efekty. W przypadku skorzystania z usług agencji oczywistym działaniem jest wstępny wywiad oraz dopasowanie rodzaju oferowanej usługi merchandisingowej do oczekiwanych skutków.
Co więcej, osoby zatrudniane przez agencje często posiadają doświadczenie w obsłudze dużej ilości punktów, stąd ich działania są usystematyzowane (w takiej ilości i w taki sposób, w jaki jest to możliwe), co przyczynia się do uzyskania najlepszych efektów. Praca przy merchandisingu wymaga doskonałej organizacji pracy, by chaos nie przeszkodził w realizacji celów sprzedażowych, co jest gwarantowane przez agencje.
- Biznes na chwilówkach bez bik – pożyczki całodobowe
- Kolektory danych – mobilne rozwiązania w logistyce
Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Merchandising jako sposób na wzrost sprzedaży”
Dodaj komentarz
Zobacz też:
To wręcz kluczowa kwestia.
Ostatnio byłem na szkoleniu z panią, która była dyrektorem sprzedaży w iluś tam firmach już, a teraz prowadzi sobie szkolenia. Wspomniała przy okazji, że Biedronka ma świetnych specjalistów w tej dziedzinie. Tylko chyba dawno nie zaglądali do tych sklepów. Może i układ mają w jakiś sensowny sposób przemyślany, ale wszystko zaburza ten wszechobecny chaos.
W Biedrze, hahaha moja żona już tam przestała kupować. Cen nie ma wcale albo dotyczą czegoś innego. Wszystkie produkty rozpierdzielone. Promocje na cenach, a już się skończyły. Masakra.
Ja w Biedronce niedawno chciałem kupić wino i zapytałem, które to które, bo nie szło dojść po cenach, a ekspedientka mi prosto z mostu powiedziała, że ona nie ma pojęcia, a ja też do tego nie dojdę. Jedynie co to można do czytnika polecieć, a ten na drugim końcu sklepu.
Mają za mało ludzi w sklepach, bo oszczędzają na personelu i nie ogarniają tego. Głupota – ciągle nowe promocje, nowe pomysły, reklamy, a u podstaw leżą. Niezbyt dobra strategia.