Duży wpływ na wizerunek publiczny wywierają liderzy opinii publicznej, organizacje społeczne, pogłoski. Szczególnie wpływ jest widoczny w krajach konserwatywnych. jak np. Chiny, Korea Płn. niegdyś Rosja czy bardziej ówczesny Związek Radziecki. Gdzie widać było nastawienie antyamerykańskie, sceptyczne dla kultury zachodu. Kraje w których władza blokuje działalność firm zagranicznych lub nawołuje i nakłania do ich bojkotu.
W takich krajach propaganda stanowi olbrzymią przeszkodę dla organizacji zewnętrznych, które chcą działać na terenie takiego kraju. Tym bardziej jeśli kraj, z którym jest ona powiązana jest uwikłany w polityczne konflikty z danym krajem. W krajach arabskich, przeważa Islam negatywnie postrzegane mogą być organizacje zagraniczne pomijając już takie organizacje jak ONZ czy NATO, które często traktowane są jako wróg. Tak utrwalony wizerunek jest prawie niemożliwy do zmiany. Pewne społeczności uważają je za organizacje wyzwoleńcze inne za najeźdźców i okupantów.
Wracając do krajów nie uwikłanych wojnami. Innym czynnikiem mogą być doświadczenia wynikające z kontaktów z pracownikami danej organizacji, elementy wizualne jak logo, barwy firmowe, wygląd budynków organizacji. Firmy handlowe są zwykle oceniane na podstawie swoich produktów (jakości, ceny, wyglądu, opakowania).
Elementy te wpływają na postrzeganie organizacji. Jednak nie mogą naruszać kultury czy w szczególności religii występujących w docelowym kraju. Np. firma mleczarska, której logo przedstawia wizerunek krowy może zostać bardzo negatywnie odebrana w Indiach i rejonach gdzie dominującą religią jest hinduizm.
- Kredyt mieszkaniowy – kilka informacji
- Biznes rozrywkowy
Zobacz też: