Każdy kto prowadzi działalność, w ramach której zbiera oraz przechowuje dane osobowe, musi zadbać o ich właściwą ochronę. Przepisy w tym zakresie zostały dodatkowo zaostrzone odkąd w Polsce wprowadzono RODO. Dlatego często konieczne okazuje się skorzystanie z pomocy prawnej. Która z kancelarii w Katowicach się w tym specjalizuje?
1. Kancelaria prawna Informatica Legis
Ochrona danych osobowych z pomocą prawnika (kancelaria w Katowicach: informaticalegis.com) obejmować może wdrożenia RODO czy obsługę zgodną z wymaganiami stawianymi przez GIODO. W tym właśnie specjalizuje się kancelaria Informatica Legis, która ponadto zajmuje się szeroko rozumianym prawem elektronicznym.
Do tych prawników zgłosić mogą się w szczególności firmy, które prowadzą działalność w internecie. Dla nich dbanie o bezpieczeństwo podczas przesyłania, dystrybuowania czy archiwizowania danych osobowych powinno być priorytetem. Ważne jest również, aby wszyscy pracownicy firmy zostali przeszkoleni z zakresu RODO, co zapewnić mogą adwokaci z Informatica Legis.
2. Kancelaria KPS Legal & Tax Advice
Drugą kancelarią prawną w Katowicach, do której można się zgłosić z tym problemem, jest KPS Legal & Tax Advice. Pomaga ona polskim przedsiębiorcom w opracowaniu sposobów na przechowywanie danych osobowych, które zgodne są z wytycznymi RODO oraz z nową, polską ustawą.
Ważne jest to, że można zamówić usługę audytu prawnego, podczas którego dokładnie zanalizowany zostanie dotychczasowy sposób gromadzenia danych i w wyniku którego wskazane zostaną wszelkie nieścisłości. Adwokaci z tej katowickiej kancelarii reprezentują ponadto klientów w postępowaniach kontrolnych.
3. Kancelaria adwokacka Michał Ciupa i Partnerzy
Jeśli nie potrafisz zinterpretować przepisów zawartych w ustawie o ochronie danych osobowych, możesz zgłosić się do kancelarii adwokackiej Michał Ciupa i Partnerzy. Jej usługi obejmują audyt procedur i przetwarzania danych, konsultacje prawne w trakcie przygotowywania właściwych procedur dotyczących tego obszaru działalności, a także sporządzenie dokumentacji zgodnej z aktualnym porządkiem prawnym.
Prawnicy przeprowadzają też szkolenia z ochrony danych osobowych, przy czym warsztaty te mogą mieć charakter dedykowany, czyli zgodny z potrzebami wynikającymi ze specyfiki danej branży.
Ponadto specjaliści z tej kancelarii adwokackiej nierzadko przejmują funkcję Inspektora Ochrony Danych.
4. Kancelaria ABI
Ochrona danych osobowych w firmie jest specjalnością kancelarii ABI. Prawnicy wykonują raport zgodności z ochroną danych osobowych, a także sporządzają wymaganą dokumentację, wdrażają procedury oraz oferują opiekę i monitoring swoim klientom.
Dodatkowo na stronie internetowej kancelarii można znaleźć artykuły poświęcone temu tematowi, z których można dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy.
5. Kancelaria adwokacka Anna Groyecka-Kurdybelska
Ochroną danych osobowych pracowników, jak i klientów zajmuje się kancelaria adwokacka Anna Groyecka-Kurdybelska. Tak jak w przypadku Informatica Legis, nacisk kładziony jest na firmy prowadzące swoją działalność w internecie.
- Kolektory danych – mobilne rozwiązania w logistyce
- Gdzie szukać pomocy prawnej dla cudzoziemców w Katowicach?
Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Pomoc prawna w zakresie ochrony danych osobowych – lista kancelarii w Katowicach”
Dodaj komentarz
Zobacz też:
Rodo nic nie dało, dalej do mnie dzwonią jakieś firmy ciągle wciskając spotkania i rzekome wygrane, a nowe przepisy tylko utrudniły życie przedsiębiorcą, którzy chcą być zgodni z nowymi przepisami.
Przepisy o ochroni danych osobowych były już dawno i zajmował się tym Główny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych (GIODO), a RODO ujednoliciło wszystko dla całej Unii. Te przepisy nie są takie złe jak się je pozna.
Przyda sie.
Żeby w 100% ogarnąć to RODO tak jak powinno, to by trzeba sparaliżować działanie firmy.
Nie jest aż tak źle. Duże korpy mają trudniej. RODO z założenia nie jest aż tak złe.
Jest problematyczne. Na przykład nie wiem czy wiecie, ale jeżeli do wykonania transakcji potrzebne są dane osobowe, to nie musimy mieć zgody, ale żeby je przechowywać po zakończeniu transakcji musimy mieć dobre wytłumaczenie, dlaczego nadal są potrzebne.
Chociażby do celów podatkowych.
No tak, to 5 lat, czy tam sześć, a jak masz sklep internetowy i możliwość kupowania bez zakładania konta (bez rejestracji)? W przypadku klientów, którzy zarejestrują się i założą konto, to można wytłumaczyć, a w przypadku tych niezarejestrowanych, to po 5 latach powinny być skasowane.