Pozycjonowanie lokalne to coraz popularniejsza usługa, z której chętnie korzystają regionalne firmy. Dzięki temu można zwiększyć widoczność biznesu w sieci, a także osiągnąć większą sprzedaż. Pozycjonowanie lokalne to szereg działań, jakie należy wykonać, aby znaleźć się wysoko w wyszukiwarce. Czym więc konkretnie jest pozycjonowanie regionalne i dlaczego warto się na nie zdecydować?
Pozycjonowanie stron – co to jest?
Ogólnie pozycjonowanie stron obejmuje wiele działań SEO. Wśród nich jest zdobywanie linków z innych stron, np. poprzez publikację artykułów, usprawnienie działania strony internetowej, optymalizację kodu HTML, zadbanie o odpowiednie treści nasycone kluczowymi frazami, przygotowanie strony mobilnej itp. Dzięki temu strona internetowa może znaleźć się wysoko w wynikach w wyszukiwarce po wpisaniu określonych słów.
Pozycjonowanie lokalne – czym jest?
Pozycjonowanie lokalne skupia się na konkretnym regionie. O ile pozycjonowanie może mieć zasięg ogólnopolski lub nawet globalny, ten rodzaj koncentruje się na danym mieście, województwie, obszarze itp. Dzięki takiemu zawężeniu działań SEO, firmy nastawione na klientów lokalnych mogą odnieść sukces, a to nie jedyna zaleta tego rozwiązania. Pozycjonowanie lokalne może zwiększyć zainteresowanie regionalnymi usługami (Bizzit.eu), trafiając do użytkowników faktycznie zainteresowanych daną ofertą w Katowicach, Warszawie, Wrocławiu lub w innym mieście.
W przypadku pozycjonowania lokalnego bardzo ważne jest, by posiadać mobilną wersję strony internetowej. Wiele osób korzystających z telefonu wpisuje do wyszukiwarki frazy z użyciem lokalizacji. Dzieje się tak np. podczas podróży lub z wygody, chcąc szybko znaleźć jakąś usługę w okolicy. Warto więc szczególnie zadbać o dobry wygląd strony w smartfonie, szybkość ładowania i przede wszystkim prostą, intuicyjną obsługę na małym ekranie.
Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto?
Pozycjonowanie lokalne może dać sporo korzyści. Wśród nich wymienia się przede wszystkim zdobycie więcej klientów lokalnych, wzmocnienie wizerunku firmy, większą widoczność w sieci oraz wzrost przewagi nad konkurencją. W przypadku niektórych biznesów może to być podstawa do rozwinięcia strategii pozycjonowania ogólnego. To oczywiście przekłada się na wzrost zainteresowania usługami, a co za tym idzie – większą sprzedaż.
Pozycjonowanie regionalne – komu się opłaca?
Pozycjonowanie lokalne jest opłacane, ale jedynie w przypadku konkretnych firm. Te, działające na rynku ogólnopolskim nie mają potrzeby korzystania z takich działań, sięgają raczej po ogólne pozycjonowanie. Natomiast dla firm o zasięgu lokalnym, taka usługa może być przydatna, ale i skuteczna. Wiele tu zależy od branży, w jakiej funkcjonuje dany biznes. Wśród firm, które korzystają z pozycjonowania lokalnego wymienia się głównie te, które świadczą usługi specjalistyczne. Mogą to być fryzjerzy, kosmetyczki, lekarze, krawcy itp. Pozycjonowanie regionalne to także dobre rozwiązanie dla osób, które prowadzą gastronomię, mają firmy budowlane, naprawcze, motoryzacyjne itp.
- Jak powstaje logo i do czego służy
- Fajne logo, tożsamość marki
Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto się na nie zdecydować?”
Dodaj komentarz
Zobacz też:
Każdej lokalnej firmie, w ogóle żeby zaistnieć w sieci.
Jak podnieść pozycję w mapach Google?
Sama się podnosi w miarę wzmacniania domeny, która jest dodana w mapakach
Są pewne sposoby na wsparcie mapki, dużo rzeczy ma wpływ, opinie, zdjęcia itp.