Marketing firm dzieli się na internetowy oraz zewnętrzny. Oba mają swoje plusy i minusy, ale przede wszystkim stanowią one wyzwanie. Dlaczego warto inwestować środki w kampanie promocyjne? Oto kilka sprawdzonych metod na wzmocnienie swojej pozycji na rynku!
Dlaczego warto inwestować w marketing?
Skuteczna reklama firmy to przepis na docieranie do nowych klientów, a co za tym idzie również zwiększanie przychodów. Aby promocja okazała się efektywna, musi być dobrze zaplanowana. Trzeba określić cele, jakie ma osiągnąć, a także grupę, do jakiej powinna dotrzeć. Na tej podstawie dobiera się konkretne opcje i narzędzia do przeprowadzenia akcji reklamowych.
Skuteczny marketing umacnia pozycję marki zarówno w świadomości odbiorców, jak i konkurencji. Silny wizerunek w branży to kluczowa kwestia, aby inni postrzegali firmę jako eksperta w danej dziedzinie. Wpływa to na zaufanie klienta względem brandu, a także pomaga w zbieraniu informacji na temat rynku i jego potrzeb.
Marketing internetowy pozwala docierać do odbiorców w całym kraju, a nawet na świecie. Ma to znaczenie szczególnie w przypadku sklepów internetowych lub marek świadczących usługi globalnie np. w branży IT. Kampanie outdoorowe są doskonałym sposobem na zaistnienie w konkretnym obszarze, ale nie tylko – niektóre obejmują również zakres ogólnokrajowy.
Reklama firmy w internecie
Jedną z chętniej wybieranych form promocji w sieci stanowią artykuły sponsorowane. Treści tworzą zwykle pracownicy agencji contentowych. We wpisach znajdują się linki przekierowujące na witryny firm lub do sklepów internetowych. W ten sposób buduje się naturalne, jakościowe sieci linków, które determinują po części pozycję w wyszukiwarce.
Niezawodne okazują się często reklamy banerowe na różnych stronach internetowych. Wykupienie ich oferuje m.in. InPost – przedsiębiorstwo pozwala na zamieszczenie informacji o firmach zarówno w witrynie, jak i w swojej aplikacji InPost Mobile oraz newsletterze. Pozwala to dotrzeć do wielu odbiorców, którzy korzystają z usług InPost, a jest ich miliony!
W budowaniu pozycji w sieci pomagają aktywnie i regularnie prowadzone profile w social mediach. Umożliwiają one szybki kontakt z odbiorcami, a ci doceniają sprawną obsługę klienta i znacznie chętniej korzystają z usług firm, które się nią cechują. W mediach społecznościowych da się również organizować kampanie reklamowe czy współprace z influencerami.
Influencer marketing to zjawisko, które dotyczy coraz szerszego zakresu branż. Znane w sieci osoby promują ubrania, kosmetyki, biżuterię, meble, jedzenie, hotele czy firmy eventowe. Każda marka może skorzystać z takiej formy promocji, ale najważniejszy jest dobór odpowiedniej osoby do reklamy. Warto przeanalizować grono jej odbiorców oraz stopień ich zaangażowania w tworzone treści.
Konkursy w social mediach też przyciągają sporo nowych odbiorców. Wśród zasad umieszcza się m.in. wymóg udostępnienia posta w relacji lub oznaczenie znajomych, a następnie zwycięzcy przekazuje się np. nowy lub bestsellerowy produkt z danego sklepu. Dzięki temu nowi użytkownicy dowiadują się o istnieniu marki i zapoznają się z jej ofertą.
Reklama outdoorowa firm
Do najpowszechniejszych form promocji outdoorowej należą plakaty na tablicach ogłoszeniowych, ulotki pozostawiane w sklepach czy urzędach, a także wizytówki. Warto sięgnąć po bardziej chwytliwe sposoby promowania swoich produktów. Doskonały przykład stanowi sampling próbek, który można uskuteczniać poprzez skrytki automatów Paczkomat®. Firma InPost posiada taką opcję w swojej ofercie reklamowej. Aby dowiedzieć się więcej i nawiązać współpracę wystarczy odwiedzić stronę inpost.pl/reklama.
Popularność plakatów nie oznacza wcale, że są one nieskuteczne. Ważne jest jednak to, aby do ich tworzenia zatrudniać zdolnych grafików. Dobrym pomysłem wydają się też postery wyświetlane na ekranach LED. Takie znajdują się w wielu polskich miastach m.in. na przystankach. Dzięki swoim lokalizacjom mają okazję dotrzeć do sporego grona nowych odbiorców każdego dnia.
Miejsca na reklamę marek oferują także środki transportu publicznego. Materiały da się zamieszczać zarówno na zewnątrz pojazdów, jak i na wyświetlaczach umieszczonych w ich wnętrzach.
Jeśli planujesz rozpoczęcie akcji marketingowej, to pamiętaj o konieczności określenia swojej grupy docelowej. Następnie zdecyduj, czy wybierzesz reklamę online, czy outdoor – a może najlepiej je połączyć?
- Krajowe i zagraniczne przesyłki kurierskie Fedex
- Akcje vs. nieruchomości – analiza dwóch popularnych światów inwestycji
Zobacz też: