Specjalistyczne usługi szansą na skuteczną konkurencję

Wśród Polaków wzrasta popyt na wszelkiego rodzaju profesjonalne narzędzia i przyrządy. Jak wynika z analiz rynku, kupujemy coraz częściej to, co nie jest obecne nawet w wielkich centrach handlowych. Mowa oczywiście o narzędziach profesjonalnych, takich jak skopometry, dalmierze, mierniki czy kamery termowizyjne.

Polacy coraz częściej wykorzystują je bowiem do diagnozowania problemów w szerokiej gamie sprzętu – aparatury rozdzielczej, centrów sterowania silnikami czy instalacji oświetleniowych. Ponadto umożliwiają one badanie skorupy budynku, przydają się podczas prac remontowych, napraw, inspekcji budowlanych, analizy i wykrywania problemów konstrukcyjnych, nieszczelności dachów czy przeprowadzania audytów energii.

Rośnie popyt, ale czy rośnie podaż? Wydawać by się mogło, że taki sprzęt jak kamery termowizyjne czy oscyloskop bez problemu kupimy w niemal każdym większym markecie, a już na pewno w wielobranżowym centrum handlowym. Tym razem jednak nie możemy ufać naszej intuicji, bowiem rzeczywistość prezentuje się zgoła inaczej. Otóż takie narzędzia jak profesjonalne multimetry cyfrowe, wskaźniki rotacji, testery uziemienia, testery izolacji, pirometry, oscyloskopy, niwelatory optyczne, lasery rotacyjne, kalibratory przemysłowe, detektory czy dalmierze laserowe nie są dostępne w z zwykłym sklepie z narzędziami. Tylko najlepsze firmy zajmują się ich sprowadzaniem zza granicy. O ich dostępności decyduje też cena. Produkty oryginalne, profesjonalne, używane w rozwiązaniach przemysłowych kosztują niemało i dlatego właśnie, jak można się domyśleć, nie znalazłyby odbiorcy wśród większości klientów centrów handlowych.

Cała nadzieja w małych i średnich firmach, które sprowadzają ten właśnie sprzęt do kraju, po czym zajmują się jego sprzedażą. Tak specyficzne narzędzia muszą przecież trafić do bardzo specyficznego, zdecydowanego i obeznanego w temacie klienta. Wychodząc naprzeciw wymaganiom stawianym przez tych najbardziej zdecydowanych i nowoczesnych zarazem, coraz częściej oferta nawet niewielkich sklepów pojawia się w internecie. Dzięki temu docierają one bez problemu do potencjalnego klienta nie pozostając w tyle za konkurencją. Jest to koronny przykład tego, że tak naprawdę małe, lecz (co ważne) specjalistyczne sklepy mają szansę na rozwój, jeśli tylko trafią w zapotrzebowanie klienta i przyjmą odpowiednią strategię rozwoju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też:

Menu

Popularne

Nowe

Tagi

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności