Targi i wystawy międzynarodowe

Targi i wystawy międzynarodowe są wielofunkcyjnymi instrumentami pozwalającymi zaprezentować zarówno produkt jak i samo przedsiębiorstwo. Umożliwiają również sprzedaż produktu i nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kooperantami zagranicznymi i klientami. Międzynarodowe imprezy wystawiennicze to listy obecności liczących się na świecie podmiotów w danej branży.

Pewną wskazówką przy wyborze imprez mogą być miejsca wystawiania się konkurentów, czy opisy imprez i reklamy organizatorów w prasie branżowej, internetowych portalach tematycznych itp. Decydując się na wybór imprezy. Mając na uwadze rozsądną gospodarkę zasobami ludzkimi i finansowymi, Wybiera się te imprezy, z których współczynnik kosztów do spodziewanych korzyści będzie najefektywniejszy.

Istotny jest również wybór obsługi stoiska. W przypadku międzynarodowych targów personel musi władać płynnie przynajmniej kilkoma popularnymi językami jak angielski, niemiecki, francuski, rosyjski itd.

Poszczególne osoby nie muszą znać tylu jeżyków, ale personel powinien być tak dobrany aby znane przez nich języki były zróżnicowane – tak aby w przypadku, gdy podejdzie osoba nie znająca angielskiego zalazł się ktoś kot może odpowiedzieć na jej pytania.

Personel powinien również znać zwyczaje kulturowe rożnych narodowości, aby nie popełnił jakiejś gafy. Kompetencje personelu, wyrażone doskonałą znajomością produktów oraz kulturą osobistą są najlepszą wizytówką firmy.

Personel powinien składać się z osób, których zadaniem jest przyciągniecie klientów do stoiska i „fachowców” którzy udzielają szczegółowych informacji zainteresowanym. Przed targami można przeprowadzić pewnego rodzaju odprawę. Jej celem będzie przypomnienie prezentowanych nowości, kilku zasad targowego savoir vivre’u, zapoznanie z materiałami reklamowymi czy z architekturą stoiska.

Nie można zapomnieć również o przedstawieniu profilu najbardziej oczekiwanych gości oraz schematu ich obsługi.



Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Targi i wystawy międzynarodowe”

10 Komentarzy i opinii na forum
  • kokus

    Już niedługo odbędzie się wystawa gołębi ozdobnych w Warszawie na którą zapraszam.

  • Mariusz Kowol

    Koszty przygotowania stoiska są zwykle bardzo duże, dlatego targi się nigdy nie zwracają, można je potraktować jako element wizerunkowy i reklamowy.

  • Bartosz z SD

    Myśmy ostatnio wyszli mniej więcej na zero licząc zysk ze sprzedaży w stosunku do kosztów stoiska. Przy czym takie wydarzenia procentują później w przyszłości. Także tego nie można tak liczyć – w aspekcie tego, czy w czasie targów się zwrócą koszty, bo rzeczywiście zwykle się nie zwracają.

  • Anna

    Jak w przypadku prawie każdej innej formy marketingu, reklamy, promocji, czy public relations, na takie rzeczy trzeba patrzeć z szerszej perspektywy niż tylko sprzedaż.

  • Anonim

    Finalnie i tak zawsze głównym celem jest sprzedaż

  • Jakub

    To wszystko zależy od branży – w mojej by to nie miało sensu. Takie targi to mój 5-letni budżet na reklamy internetowe (FB, Adwords i inne) i na pewno są o wiele skuteczniejsze.

  • Brego

    Takie eventy to też okazja do nawiązania nowych kontaktów, przyjrzenia się ofercie konkurencji i ich pomysłom, zawiązania współpracy itp.

  • Anonim

    Ale do tego nie trzeba stoiska mieć. Wystarczy przyjechać.

  • Dekorator

    Bez stoiska nie sprawiasz poważnego wrażenia, a wizytówka dyrektora handlowego, to każdy wie że to zwykły przedstawiciel.

  • Krzysiek

    Raz się wystawialiśmy i strasznie duży z tym roboty i koszty spore. Często jeżdżę na targi obeznać się z nowościami na rynku, ale stoisk nie wystawiamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Zobacz też:

Serwis używa plików cookie, korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie - Polityka Cookies i Prywatności