Targi i wystawy międzynarodowe są wielofunkcyjnymi instrumentami pozwalającymi zaprezentować zarówno produkt jak i samo przedsiębiorstwo. Umożliwiają również sprzedaż produktu i nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kooperantami zagranicznymi i klientami. Międzynarodowe imprezy wystawiennicze to listy obecności liczących się na świecie podmiotów w danej branży.
Pewną wskazówką przy wyborze imprez mogą być miejsca wystawiania się konkurentów, czy opisy imprez i reklamy organizatorów w prasie branżowej, internetowych portalach tematycznych itp. Decydując się na wybór imprezy. Mając na uwadze rozsądną gospodarkę zasobami ludzkimi i finansowymi, Wybiera się te imprezy, z których współczynnik kosztów do spodziewanych korzyści będzie najefektywniejszy.
Istotny jest również wybór obsługi stoiska. W przypadku międzynarodowych targów personel musi władać płynnie przynajmniej kilkoma popularnymi językami jak angielski, niemiecki, francuski, rosyjski itd.
Poszczególne osoby nie muszą znać tylu jeżyków, ale personel powinien być tak dobrany aby znane przez nich języki były zróżnicowane – tak aby w przypadku, gdy podejdzie osoba nie znająca angielskiego zalazł się ktoś kot może odpowiedzieć na jej pytania.
Personel powinien również znać zwyczaje kulturowe rożnych narodowości, aby nie popełnił jakiejś gafy. Kompetencje personelu, wyrażone doskonałą znajomością produktów oraz kulturą osobistą są najlepszą wizytówką firmy.
Personel powinien składać się z osób, których zadaniem jest przyciągniecie klientów do stoiska i „fachowców” którzy udzielają szczegółowych informacji zainteresowanym. Przed targami można przeprowadzić pewnego rodzaju odprawę. Jej celem będzie przypomnienie prezentowanych nowości, kilku zasad targowego savoir vivre’u, zapoznanie z materiałami reklamowymi czy z architekturą stoiska.
Nie można zapomnieć również o przedstawieniu profilu najbardziej oczekiwanych gości oraz schematu ich obsługi.
Podczas każdych targów nie może zabraknąć profesjonalnych standów reklamowych. Odpowiednio przygotowane stojaki i regały nie tylko szybko zwrócą na siebie uwagę, ale pozwolą wyeksponować reklamowany produkt. Standy reklamowe bezpośrednio od producenta mogą zostać przygotowane w oparciu o przedstawiony projekt. Dzięki czemu będą niepowtarzalnym obiektem na wybranych targach, tak samo ważnym jak personel czy obiekt.
- Na tropie giganta – Google
- Lendon – nasza opina o ofercie pożyczki za darmo. Czy na pewno ta firma oferuje 2000 zł w ramach darmowej pożyczki?
Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Targi i wystawy międzynarodowe”
Dodaj komentarz
Zobacz też:
Już niedługo odbędzie się wystawa gołębi ozdobnych w Warszawie na którą zapraszam.
Koszty przygotowania stoiska są zwykle bardzo duże, dlatego targi się nigdy nie zwracają, można je potraktować jako element wizerunkowy i reklamowy.
Myśmy ostatnio wyszli mniej więcej na zero licząc zysk ze sprzedaży w stosunku do kosztów stoiska. Przy czym takie wydarzenia procentują później w przyszłości. Także tego nie można tak liczyć – w aspekcie tego, czy w czasie targów się zwrócą koszty, bo rzeczywiście zwykle się nie zwracają.
Jak w przypadku prawie każdej innej formy marketingu, reklamy, promocji, czy public relations, na takie rzeczy trzeba patrzeć z szerszej perspektywy niż tylko sprzedaż.
Finalnie i tak zawsze głównym celem jest sprzedaż
To wszystko zależy od branży – w mojej by to nie miało sensu. Takie targi to mój 5-letni budżet na reklamy internetowe (FB, Adwords i inne) i na pewno są o wiele skuteczniejsze.
Takie eventy to też okazja do nawiązania nowych kontaktów, przyjrzenia się ofercie konkurencji i ich pomysłom, zawiązania współpracy itp.
Ale do tego nie trzeba stoiska mieć. Wystarczy przyjechać.
Bez stoiska nie sprawiasz poważnego wrażenia, a wizytówka dyrektora handlowego, to każdy wie że to zwykły przedstawiciel.
Raz się wystawialiśmy i strasznie duży z tym roboty i koszty spore. Często jeżdżę na targi obeznać się z nowościami na rynku, ale stoisk nie wystawiamy.
Ciekawe kiedy wznowią takie imprezy.
My zawsze się wystawiamy (branża kosmetyczna) z dość dużym stoiskiem własnym (ok. 35m2). I oczywiście… jest drogo. Na stoisku również prowadzimy sprzedaż bezpośrednią i sukcesem jest, kiedy pokryje ona koszt Targów. Jednakże nie o to chodzi. Głównie nawiązanie kontaktów biznesowych oraz pozyskanie nowych klientów. Obrót targowy ma zminimalizować koszty. Jeśli je bilansuje całkowicie – to świetnie. Ważna jest jakość pozyskanych klientów 🙂 i późniejsza z nimi współpraca.
AT nie działa