Terminale płatnicze to dziś podstawa w każdej firmie. Przedsiębiorca, który nie udostępnia płatności bezgotówkowych, naraża się na utratę części klientów i mniejsze obroty. Polacy coraz bardziej cenią sobie płatności bezgotówkowe. Dlaczego?
Terminale płatnicze mają wiele zalet. Pozwalają usprawnić obsługę, skrócić kolejki, ponadto zwiększają bezpieczeństwo i pozytywnie wpływają na wizerunek firmy.
Jak wynika z ostatniego badania „Postawy Polaków wobec form płatności” przeprowadzonego w sierpniu 2018 r. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia, wśród Polaków rośnie popularność i świadomość nowych form płatności, takich jak płatności zbliżeniowe, płatności telefonem czy systemem BLIK. Jak się okazuje, coraz więcej respondentów korzysta z tych nowoczesnych metod płatności.
Okazuje się także, że rośnie liczba Polaków preferujących płatności bezgotówkowe przy niskich kwotach transakcji. Podczas gdy w przypadku płatności do 10 zł 52 proc. klientów woli zapłacić gotówką, przy kwotach rzędu 50-1000 zł jest to zaledwie 14-15 proc.!
Co ciekawe, głównym powodem korzystania z gotówki u 25 proc. respondentów był… brak możliwości dokonania płatności metodą bezgotówkową! Ankietowani, jak przyznają, spotykają się z taką sytuacją co najmniej raz w miesiącu.
Z badania wynika, że utrzymuje się popularność obrotu bezgotówkowego i aż 60% Polaków preferuje płatność kartą lub telefonem zamiast gotówki. Ponadto zmienia się percepcja płatności bezgotówkowych, gdyż ich dostępność coraz częściej traktowana jest jako coś naturalnego i oczywistego.
Co przekonuje Polaków do odłożenia gotówki na bok i korzystania z nowoczesnych metod płatności, np. telefonem lub popularnie zwanym „plastikiem”? Okazuje się, że jednym z najważniejszych motywów korzystania z płatności bezgotówkowych jest wygoda. Wskazało na nią blisko 65 proc. respondentów. Poza tym ankietowani wymieniali także szybkość i komfort dokonywania tego typu transakcji.
Przedsiębiorcy mają dziś szeroki wybór terminali płatniczych. Na rynku dostępne są niezawodne, wytrzymałe terminale stacjonarne, a także poręczne, przenośne terminale mobilne. O ile terminale stacjonarne idealnie sprawdzają się w punktach stacjonarnych, np. przy punktach kasowych w sklepach czy urzędach, o tyle urządzenia mobilne są nieocenione tam, gdzie z płatnością trzeba dotrzeć do klienta, czyli np. w restauracjach, hotelach czy firmach świadczących usługi w różnych miejscach lub sezonowo. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat terminali płatniczych, ich rodzajach i funkcjach, wejdź na https://www.eservice.pl/strona-startowa/
- W jaki sposób działania z zakresu content marketingu wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce?
- Odzież ochronna. Dla każdej branży inna.
Komentarze i opinie na forum do poradnika: “Terminale płatnicze zyskują popularność. Polacy wybierają płatności bezgotówkowe!”
Dodaj komentarz
Zobacz też:
Ja niedawno chciałem zapłacić na siłowni za karnet, pytam o płatność Blikiem nie ma, to kartą też nie ma :), tylko gotówka i to w takim średniej wielkości mieście.
Blikiem płaciłem na stacji noname we wsi w Bieszczadach, a w wielkiej sieci marketów Carrefour nie zapłacisz Blikiem, ani na ich stajach. Masakra.